úterý 5. dubna 2016

Ověřeno na kamarádech

Jak čas běží, přesvědčuji se o tom, že těhotenství je opravdu to nejkrásnější období v životě ženy. Připadám si jako velryba, cízí lidi mě považují za tlustou, kamarádky s dětmi - a obzvlášť jejich děti - mě děsí, bězdětní kamarádi a kamarádky, se kterými jsem si dřív rozuměla, najednou melou z cesty, a když mě všichni naštvou (což je podezřele často), nemůžu si ani jít zaběhat, ani dát panáka!

Pokud chcete těhotné to šílené období, kdy se každý týden probouzí s jinačím tělem a náladou, ještě trochu opepřit, doporučuji zařadit do slovníku jednu z následujících hlášek. Či více - záleží na míře Vašeho sadismu. Ověřeno na vlastních kamarádech a rodině.

Ty vůbec nevypadáš jako těhotná, jen jako bys měla okolo břicha obrovskou pneumatiku. Lze tolerovat do poloviny druhého trimestru, ale od 7. měsíce už je zakázáno. Pokud je to pravda, vztahuje se k porušení zákazu trest smrti.

Kdyby to dítě vědělo, co ho čeká za rodiče, tak se radši oběsí na pupeční šňůře.

Nepij to kafe! Když ten hrneček dopiješ, narodí se ti nespavec! Ještě si na mě vzpomeneš. Každou noc.

Pojď si zasouložit, pak už na to nebudeš mít čas. Výborně koresponduje s další hláškou o tom, že ženská po dětech už je prostě odepsaná. Použitá.

Neříkej mi, jak se bude jmenovat. Dobře VÍŠ, že JÁ chci překvapení.

A proč si nenecháš říct, co to bude?! To teda fakt jako nechápu. A je to trapný. JÁ to vědět chci.

Klasikou jsou také zaručené rady, co můžete a nemůžete v těhotenství. Dokud jsem těhotná nebyla, nikdy jsem si toho nevšimla, ale rozumné JIŽ matky nikdy neradí, maximálně sdělují vlastní zkušenost, ty nejrozumnější pak jen doporučí řídit se vlastními pocity. Zatímco bezdětní říkají:

Ty ještě cvičíš? Vždyť jsi těhotná! (lidi, co nikdy necvičí) nebo Proč nejedeš lyžovat? Moje sestřenice ještě dva dny před porodem byla v posilovně. (lidi, co cvičí pořád)

Nejez tu čokoládu, to už nezhubneš. (ženy, co si těhotenská kila nosí celý život) nebo Dej si ty dorty aspoň dva. Ty jediná můžeš. (mladé oplácané slečny)

Vy máte kočárek/postýlku/cokoliv doma? To se nesmí! nebo Jaktože ještě nemáte kočárek? Sestřenice na něj čekala dva měsíce.

Asi Vás to šokuje, ale těhotná má mozek, sama si všimla, že má břicho dřív než kdokoliv jiný a kupodivu nehodlá řídit svoje těhotenství podle toho, co dělala Vaše sestřenice. A možná se chce i bavit o jiných věcech, než jaké máte zkušenosti s dětmi z časopisu nebo z tramvaje. To, co potřebuje vědět, si zvládne sama zjistit, určitě má ve svém okolí alespoň jednu opravdovou matku, které se může zeptat, a co se zdá nejvíc šokující - zvládne to i sama vyhodnotit!

 

Žádné komentáře:

Okomentovat